دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع پلیس عراق اعلام کردند که در سلسله انفجارهای امروز(دوشنبه 27 آذر) عراق دست کم 30 تن کشته و 55 تن دیگر زخمی شدند.

عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، در سلسله انفجارها و حملات تروریستی امروز عراق که در چندین استان این کشور از جمله کرکوک، صلاح الدین، نینوا، کربلا، دیالی، الانبار و بغداد روی داد، دست کم 30 تن از جمله 4 زائر ایرانی کشته و 55 تن دیگر زخمی شدند که به دلیل وخامت حال برخی از زخمی‌ها احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

یک منبع آگاه در پلیس استان نینوا اعلام کرد: در پی دو انفجار همزمان که در دو شرق موصل رخ داد، دست‌کم 7 تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش خودروی بمب‌گذاری شده‌ای که در ناحیه "برطلا" در شرق موصل پارک شده بود، صبح امروز منفجر شد و در پی آن دست‌کم هفت تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

این منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: آمار اعلام شده براساس اطلاعات اولیه است و هنوز تعداد دقیق کشته‌ها و مجروحان به طور نهایی اعلام نشده است.

وی گفت: خودروی بمب‌گذاری شده دوم همزمان با خودروی اول و در نزدیکی مدرسه‌ای در ناحیه برطلا در شرق موصل منفجر شد که در پی این انفجار نیز خسارت زیادی به مدرسه مذکور وارد شد اما این انفجار تلفات جانی به دنبال نداشت.

از سوی دیگر یک منبع آگاه در پلیس استان الانبار اعلام کرد که در انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در شرق رمادی مرکز این استان 4 تن کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند.

پلیس استان دیالی نیز اعلام کرد که در انفجار یک بمب در شمال شرق بعقوبه یک غیرنظامی کشته شد.

در پی انفجار یک خودرو در نزدیکی سامرا شش زائر ایرانی کشته و زخمی شدند.

منابع امنیتی استان صلاح الدین نیز اعلام کردند در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در سامرا که اتوبوس زائران ایرانی در جنوب این استان را هدف قرار داده بود دستکم 31 زائر کشته و زخمی شدند.

بنا بر این گزارش در این حمله تروریستی در مجموع 6 زائر کشته شده‌اند که 4 تن از آنها ایرانی و یک تن نیز لبنانی است.

پلیس صلاح الدین همچنین اعلام کرد در انفجار امروز جنوب این استان 25 زائر ایرانی نیز که بیشتر آنها زن هستند زخمی شدند.

در همین حال منابع عراقی اعلام کردند: یکی از قضات دادگاه نینوا امروز از تلاش برای ترور جان سالم به در برد.

بنا به گزارش منابع عراقی این قاضی عراقی که خودرویش در موصل هدف قرار داده شد، توانست از ترور جان سالم به در ببرد.

خبرگزاری رویترز نیز از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو خبر داد که بر اثر آن دست کم 5 تن کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر در انفجار دو بمب در شمال بغداد نیز چند غیر نظامی کشته و 3 سرباز به شدت زخمی شدند.

در استان کربلا نیز افراد ناشناس رهبر یکی از عشیره‌های این استان را به قتل رساندند که این امر نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال وقوع درگیری‌های طایفه‌ای در این شهر به وجود آورده است.

کد خبر 194686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز